31 januari 2014

Vart tog barnperspektivet vägen, Börje Slättman (S)?

Lärande o Kulturnämndens ordförande Börje Slättman (S) har med en insändare gett sig in i diskussionen om att renoveringen av Victoriahallen prioriterades över renoveringen av Transtorpskolan. Här följer mitt svar till honom.

Var tog barnperspektivet vägen när du tyckte att renoveringen av Victoriahallen var viktigare än att renovera Transtorpskolan? Och nekar du till att rivningen av Transtorpskolan innebär försämringar för barnen? Dessa frågor skulle jag vilja ha svar på nu när Lärande o Kulturnämndens ordförande gett sig in i diskussionen om att renoveringen av Victoriahallen prioriterades över renoveringen av Transtorpskolan.

Börje Slättman (S) var nämligen en av dem som tog beslutet om att renoveringen av Victoriahallen var viktigare än att renovera Transtorpskolan. Börje menar trots detta att en sån motsättning inte funnits, att Victoriahallen aldrig ställts mot Transtorpskolan. Kommunfullmäktiges protokoll §270 från 111128 visar dock att han har fel - och att enbart vänsterpartiet argumenterade för att barnen och Transtorpskolan skulle prioriteras först.

Börje menar också att jag försöker ge sken av att barnen från Transtorpskolan kommer att ställas på bar backe med anledning av rivningen av skolan. Det har jag såklart aldrig hävdat, däremot har jag sagt att det innebär försämringar för alla de elever som drabbas direkt och indirekt. Jag har inte heller någon gång hört någon politiker säga något annat. Inte heller Börje. Hittills.

Men ett svar på de inledande frågorna skulle kunna klargöra hur Börje ser på detta. Jag, och säkerligen föräldrarna till barnen som drabbas, vill gärna ha svar.

Kaj Raving (V)< /> Ledamot i Lärande & Kulturnämnden

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan

Jag har haft lite svårt med dig innan pga. vissa saker, men jag får säga att du har många bra tankar, jag har läst i dagstidningar mm och nu har jag hittat din blogg :) Jag blir glad att det finns någon som kan tänka, kämpa på !!!!

Kaj Raving sa...

Man tackar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...