13 oktober 2013

#vänsterdagarna över, för denna gång

sI helgen var jag en av de över 700 vänsterpartister som deltog i Vänsterdagarna på Malmö högskola. Bara från Kalmar län var vi c:a 40 personer på plats och distriktet hade chartrat en egen buss som gick ner redan på fredagen. Från Nybro var vi tre som åkte, vilket Barometern skrev om. Det blev ett par fantastiska dagar i en härlig vänsterpartibubbla!
Det har varit en lång och intensiv helg med en rad intressanta seminarier. Bland annat fick jag höra om den ökande segregeringen i skolan och dess orsaker, om den ökande fattigdomen, om hur vi gör för att införa sex timmars arbetsdag. Och inte minst seminariet om det feministiska arbetet i Malmö där jag fick med mig en rad konkreta tips ich idéer.
Såklart blev det en massa samtal med partikamrater från hela landet. Och så var det en härlig fest på Moriska paviljongen. Och så blev jag hörd av valberedningen eftersom jag kandiderar till partistyrelsen igen. Jag hade dessutom förmånen att vara presentatör och moderator vid seminariet Så vinner du valet i din kommun. Jag fick mig också ett pass mediaträning där jag fick öva att stå framför kameran, något som jag verkligen behöver.
Jonas Sjöstedts tal på lördagen var såklart en utav höjdpunkterna. Han var tydlig med att det ska göra skillnad att rösta på Vänsterpartiet. Vi vill gärna vara med och styra med vi kommer inte att sitta i en regering som fortsätter privatiseringspolitiken. Vänsterpartiet är den enda garanten för att slippa vinster i välfärden och borgare i regeringen.
Vänsterdagarna kan inte beskrivas som annat än en fullständig succé! Jag hoppas verkligen vi kan göra en vana av detta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...