29 juli 2012

Vänsterdag i Emmaboda

Igår, lördagen 28/7, mitt under Emmabodafestivalen, arrangerade Vänsterpartiet i Emmaboda en Vänsterdag på Centrumtorget med flygbladsutdelning och tal av Ung Vänsters ordförande Stefan Lindborg som huvudnummer. Dessutom så delade de ut färdigbredda mackor och nybakade bullar och dricka till festivalbesökarna, vilket uppskattades. Det bjöds också på musik av Peter Ahlkvist.

Stefan höll ett engagerat tal som berörde såväl den otrygga arbetsmarknaden, antirasism och internationell solidaritet genom Ship to Gaza. Han passade också på att fördöma misshandeln av Ship to Gazas talesperson Dror Feiler.

Även jag var inbjuden som talare och hade beslutat mig för att tala om varför man bör säga nej till vinstintresset i välfärden, vilket jag också gjorde. Dessutom höll jag ett tal om rasism som var en lätt omarbetning av det 1:a maj-tal jag höll i Nässjö.

Nicke har också skrivit om dagen och har även ett gäng bilder.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...