17 juli 2012

Häng ut mig också!

"Med anledning av den planerade antirasistiska demonstrationen i Bollnäs har de tre 17-åriga tjejerna som tagit initiativet blivit angripna av "de nationella". Bl.a har den nazistiska sajten "nationell.nu" hängt ut en av tjejerna med anledning av hennes judiska börd. Genom att dela denna statusuppdatering visar jag mitt stöd till de tre starka tjejer som haft modet att stå upp mot rasism och intolerans och att jag är en av dem som för kampen vidare."

Till rasisterna bakom Svenska motståndsrörelelen, Nationell.nu, Avpixlat och andra hemsidor: Jag är antirasist och tar avstånd från allt ni står för. I solidaritet med tre modiga flickor från Bollnäs så ber jag er hänga ut mig också. Jag vet inte riktigt vad jag har för påbrå, men ni kan säkert komma på något lämpligt.

Med antirasistiska hälsningar Kaj

Uppdaterat: Vänsterpartister har också hotats av rasister

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...