17 juni 2012

Lyckad helg med Vänsterforum

För andra året arrangerade Vänsterpartiet i Kalmar län Vänsterforum. Förra året höll vi till på Ölands folkhögskola. Den här gången höll vi istället till på Högalids folkhögskola i Smedby, vilket var minst lika lyckat.

Det var två intensiva dagar där vi diskuterade ekonomi i ett intensivt och oerhört intressant pass med Vänsterpartiets vice ordförande och ekonomiska talesperson Ulla Andersson. Vi diskuterade också feminism med Birgitta Axelasson Edström och Susanne Johansson och Östersjöns miljö med Stellan Hamrin. Jörn Svensson avslutade söndagen med ett pass om ideologi, vilket nog blev det spretigaste och mest diskussionsintensiva av alla.

Jag höll i ett pass om partiets nya organisation, utan att någon somnade.
Tror jag...
Själv hade jag den tveksamma äran att avsluta lördagen med ett pass om partiets organisation. Även detta lyckades dock trots allt engagera deltagarna. Utöver utbildningspassen så hanns det med en massa informellt mingel i pauserna, vilket är nog så viktigt för att knyta band mellan partiorganisationerna i länet. Tyvärr så kunde jag inte sova över eller vara med på kvällen, utan var tvungen att åka hem emellan.

Jag tror nog att alla är överens om att det blev mycket lyckat och jag ser fram emot nästa Vänsterforum.

Här hittar du bilder samt ett kort pressmeddelande.

Politometern och intressant kan du läsa även andras åsikter om , , , , , , , ,  

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...