09 maj 2012

Misslyckat angrepp från vänster

Kommunistiska partiets ordförande i Nybro, Gunnar Axelsson, gör i en insändare idag sitt bästa för att angripa mig från vänster. Det är helt i sin ordning. Man skulle väl kunna säga att det är lite av hans uppgift och han tar den uppenbarligen på stort allvar. Därför kan jag inte låta bli att tycka lite synd om honom att han misslyckas så katastrofalt.

I sin jakt på något att ”sätta dit” mig för så griper han uppenbarligen de halmstrån han kan hitta och tycker att han har kommit på nåt bra när i insändaren menande undrar varför jag inte protesterade lika mycket när samarbetet med socialdemokraterna gjordes upp 2006 och Vänsterpartiet fick arvoderade poster, när jag nu protesterar mot höjda arvoden för Markus Lund (S), Peter Lilja (M) med flera.

Jag kan riktigt se framför mig hur han tänker: där fick jag honom! Fast han skulle kanske känt efter om halmstråt satt fast först… Halmstråt som Gunnar Axelsson grep efter var nämligen inte bara löst. Det var rent av påhittat!

För när samarbetet med socialdemokraterna gjordes upp var jag inte ordförande eller aktiv i partiet och hade inte del i den uppgörelse som gjordes. Jag tycker nog att den detaljen har en viss betydelse ävenom man är lite desperat. Faktum är att vid den tidpunkten var jag inte ens medlem i partiet. Och att ställa mig till svars för uppgörelser som gjordes av partiet när jag inte ens var medlem tycker jag är lite att ta i.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...