17 mars 2012

Överens med (C)hristina Davidsson

Det är inte ofta som jag och centerpartiets starke kvinna i Nybro, Christina Davidsson, är överens. Jag vågar till och med påstå att det är extremt sällsynt. Men när det gäller det nya S/M-förhållandet i Nybro-politiken så finns det faktiskt undantag som vi kan enas om. Insändaren som Davidsson hade inne i Barometern idag kunde jag definitivt ha skrivit under på.

För det råder knappast något tvivel om att när Markus Lundh (S) och Peter Lilja (M) vill ha "breda lösningar" och "samverkan" utan käbbel i politiken så är det i själva verket locket på för det politiska samtalet och demokratin som gäller. Eller som Davidsson skriver "Samverkan i Nybro framöver är när vi alla ställer upp på (S) och (M) politik".

Likriktning är definitivt ingenting som gynnar demokratin. Inte i Nybro och ingen annanstans heller. Markus Lundh (S) och Peter Lilja (M) må vilja lägga locket på, men jag lovar att fortsätta göra mitt bästa för att de inte ska kunna luta sig tillbaka i en bekväm resa mot maktfullkomligheten!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...