22 januari 2012

Påskuppropet fortsätter med Solrosuppropet

Det var länge sen jag skrev något om sjukförsäkringarna. Det är inte för att förhållandena har blivit så mycket bättre för de tusentals som har drabbats av regeringens utförsäkringspolitik. Snarare är det tvärtom. Knappast någonting har hänt som har förbättrat situationen för de drabbade och efter ett tag så blir det svårt att skriva något nytt när ingenting har hänt. Jag antar att det är det man räknar med från regeringens sida. Att alla ska tappa interesset för frågan.

Men det kan jag lova att jag inte har gjort! Jag anser fortfarande att försämringarna av sjukförsäkringen är en av regeringens största skamfläckar. Därför är jag glad att förra årets Påskupprop mot utförsäkringarna fortsätter när startskottet nu har gått för Solrosuppropet. Förra årets stora protester över hela landet har inte lett till annat än marginella förändringar utan tiotusentals sjuka att utförsäkras för andra gången, fast de är för sjuka för att arbeta.

Protestaktionerna kommer alltså att upprepas i år, på annandag påsk, med de tillägget att uppropet denna gång även riktar in sig mot tvångsarbetet inom Fas3.

Läs mer om Solrosuppropet på Facebook.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...