19 december 2011

Stolt och glad över nomineringen till partistyrelsen

För en stund sen fick jag reda på att valberedningen har nominerat mig som ordinarie ledamot i partistyrelsen. Det är givetvis en stor ära och även om kongressen skulle besluta något annat så är jag stolt och glad över att ha åtminstone blivit nominerad.

Skulle jag nu också bli vald av kongressen så är det en utmaning som jag lovar att ta mig an efter bästa förmåga. Förhoppningsvis kommer jag kunna bidra till att fackliga och arbetsrättsliga frågor lyfts lite högre på dagordningen i Sveriges bästa arbetarparti.

Men framförallt så vill jag tillsammans med alla andra vänsterpartister bygga ett starkare, mer välorganiserat Vänsterparti, som med gott självförtroende tar sig an uppgiften att skapa ett bättre, rättvisare Sverige.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Fan, grattis!

Nicke Grozdanovski sa...

o jag är stolt över att tillhöra samma parti som du

Kaj Raving sa...

Tack så mycket Björn och Nicke!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...