12 augusti 2011

Josefin Brinks nej står fast

Ikväll fick jag ytterligare ett dystert, om än inte oväntat, besked. Jinge vet nämligen att rapportera att Josefin Brink, min absoluta favorit till partiledarposten, står fast vid sitt nej. Hon ställer alltså inte upp till partiledarvalet. I ett mejl till Jinge skriver hon följande:
”Jag är naturligtvis glad för stödet och uppmuntran, men jag har faktiskt bestämt mig. Som du nog anar har jag tänkt igenom saken, och kommit fram till att jag inte vill kandidera till ordförande.
Däremot kommer jag kandidera till PS igen, och jag hoppas att valet av såväl ny partiledare som ny partisekreterare, samt de förslag på omprioriteringar och nya arbetssätt som föreslås inför kongressen verkligen kommer att leda till en nytändning i partiarbetet. I den processen vill jag mer än gärna delta, inte minst i rollen som arbetsmarknads- och fackligt ansvarig.
Det är mitt ärliga och genomtänkta svar.”
Josefin kommer givetvis att fortsätta vara extremt värdefull som talesperson i fackliga frågor. Men precis som Jinge, och många andra, hade jag trots hennes tidigare nej fortfarande en förhoppning om att hon skulle ändra sig. Så blir det alltså inte...

Media: Ex1, 2, 3, 4, 5AB1, 2, 3, 4, 5DN1, 2, 3, 4, SvD1, 2, 3, 4, 5, 6, Fria Tidningen,
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...