20 juni 2011

Johnnys ofräscha reklamkampanj


Så lyder Johnny’s ide om årets skämt till en tävling där man inte bara driver med vegetarianer utan dessutom passar på att cementera gamla trötta könsroller. Lagom fräscht om man frågar mig.

Så gör gärna som jag och skicka ett mejl till dem och tala om  för dem att deras trötta fördomar borde ha fått stanna i ett annat århundrade. Gåshud har tagit fram ett mejl du kan skicka till info@druvan.com eller martin.tregert@dr-persfood.com:
Kära Johnny’s/Dr PersFood/Druvan

Det är nästan så att jag sätter kaffet i halsen när jag hittar er senaste tävling på er hemsida. Tävlingen där man kan vinna en tröja med er klämchecka slogan ”Riktiga män glacerar inte palsternackor”. Vad menar ni med det? Vad är det för budskap att sprida? Jag blir otroligt stött som icke-köttätare och jag tycker även att ni porträtterar och bekräftar en väldigt tråkig och stereotyp könsroll. Dessutom är tröjan skitful.

Tack men nej tack, jag har köpt min sista Johnny’s-produkt.

Med vänliga hälsningar;

Bloggat: Vegankrubb,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tre frågor:
Var står det att man ska grilla kött?
Hur kan du känna dig ''otroligt stött'' av detta?
Är du på riktigt eller en karikatyr skapad av Timbro för att få folk att inte bli vänsterpartister?

Kaj Raving sa...

Tre frågor till dig anonym:
1.Var skriver jag att man ska grilla kött?
2. Var skriver jag att jag känner mig "otroligt stött"?
3. Är du på riktigt ell... nej, just det, du är ju en sån där patetiskt typ som bara ägnar dig åt att vräka ur dig skit där du kan vara anonym...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...