14 maj 2011

Hemma hos-reportage hos en homofobsekt

Och nej, jag syftar inte på vare sig kristdemokraterna eller Livets Ord utan sekten Westboro Baptist Church. Den har under ärkehomofoben Fred Phelps gjort sig känd för att delta vid exempelvis begravingar av soldater och offer för skolskjutningar där man har tackat gud för att han straffar människorna för att man tillåter homosexualitet. 

För detta har han tidigare dömts till saftiga böter, fast det har ju uppenbarligen inte hindrat honom och hans sekt (som består av hans familj) att fortsätta sprida sitt hatbudskap. Om nu Gud verkligen skulle finnas så tror jag att hen hatar Fred Phelps och hans pack.

Här hittar man hemma hos-reportaget.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Henke sa...

Nu är det ju dock så att alla människor är fria att tycka vad de vill så länge de inte AKTIVT skadar andra direkt via sina åsikter. Den rätten skall vi vara rädda om.

Att jaga dessa personer nu som media, allmänhet och bloggare gör, är oförlåtligt.

Själv är jag bög, kom ut på 90-talet, men har inga problem med dessa människor då jag sedan länge lärt mig att tolerans är enda sättet att få världen att gå framåt.. Men.. Kommer de till mitt hem och börjar störa mig och mitt liv, så är sagan slut för dem.

Det har de emellertid inte gjort ännu.

Leave those peep's alone for fuck sake!
Låt dem tycka vad de vill och hamna i den värld de vill när livet är slut.

De flesta kristna anser att jag är en ockultist, medan jag själv bara kallar mig för "avancerad praktiskt kvantfysiker".. om svenska kyrkan fick som de ville skulle de bränna mig på bål dock, för "missbruk av den helige andens energier" .. Så .. Hotet mot mig kommer inte från denna familj, hotet mot mig finns i sverige, i en institution som stöds av staten, otroligt nog..

Men återigen.. lämna denna familj ifred är ni snälla. Toleransstödjarna behöver inte intoleranta stödjare. Då faller ju hela ideologin med tolerans.

Kaj Raving sa...

För det första Henke så, så tror jag nog att det är många som faktiskt far illa av deras framfart. Jag vill nog påstå att de faktiskt i praktiken AKTIVT skadar andra med sina åsikter, eller snarare sitt sätt att framföra sina åsikter, även om det inte berör dig personligen.

För det andra så är även jag rätt att tycka vad jag vill...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...