20 januari 2011

Regeringen suger - inte minst för vad man gjort med sjukförsäkringen

Idag är jag för trött för att skriva ett vettigt blogginlägg, men eftersom jag inte skrev nåt igår heller så vill jag ändå konstatera att högerregeringen suger. I största allmänhet givetvis, men inte minst för vad man gjort med sjukförsäkringen.

Högerregeringen suger för att man inte vill låtsas om att man har kastat ut tusental sjuka i otrygghet och fattigdom. Man vill inte ens se siffrorna i statistiken.

Högerregeringen suger för att den ansvarige ministern är nöjd med sjukreglerna, trots att endast 1,3% av de utförsäkrade fått arbete utan stöd. På grund av att de sjukskrivna är... tada... sjuka!

Högerregeringen suger för att sjuka som nekas sjukpenning eller sjukersättning har blivit de vanligaste ärendena för LO-TCO Rättsskydd.

Högerregeringen suger för att det är de sjuka som får lida hela tiden när vi får ett kallare samhälle.

Högerregeringen suger för att man nu under galgen låtsas vara intresserad av hur det gått för de utförsäkrade, när man istället borde ändra reglerna.

Högerregeringen suger för att man nu när de utförsäkrade hamnat sist i kön bland arbetssökande kan låtsas som om svenskarna plötsligt blivit friskare när det enda man gjort är att infört en bidragslinje.

Hade jag varit piggare så hade jag kunnat fortsätta en bra stund till, men jag tror att de flesta ändå ser mönstret...

Från Industribloggarna: Sebastian de Souza, Göran Johansson, Leine Johansson

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...