02 december 2010

Tåget kom i tid trots tågkaoset

Tåget hem från bloggkursen i Stockholm kom faktiskt fram när det skulle idag. Eller i princip i alla fall, 10-15 minuter sent bara. Betydligt bättre än de fyra och en halv timmes försening det blev på vägen upp till Stockholm igår då jag åkte detta tåg, även om det finns de som haft det betydligt värre.

Jag bokade ju om till ett tidigare tåg för att jag skulle ha lite större marginal för att ta mig hem eftersom jag var orolig för att eländet skulle fortsätta idag. Jag kan erkänna att även mitt förtroende för järnvägen har fått sig en törn. Och bättre lär det inte bli när Regeringen budgeterar för nytt tågkaos.

Östrans ledarskribent Peter Akinder menar idag att
svensk järnvägstrafik alltmer utvecklas mot ett monumentalt fiasko
Det är inte utan att jag håller med :(

Bra bloggat i ämnet av Lasse, Annarkia, Martin, Jinge, Ann-Sofie och Alliansfritt

Media: Svt, SvD1, 2, Corren, Ex1, 2, 3, 4, Barometern, DN1, 2, AB1, 2, 3, 4,
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...