10 september 2008

Regeringen goes Ian & Bert

Uppgifter om skolk i betyget - en idioti som bara kan förklaras med att alliansen, och framför allt Björklund själv, inte är det minsta intresserade av att ta itu med de verkliga problemen. Att se till att elever som har problem och som mår dåligt får den hjälp och det stöd de behöver för att orka med skolan är givetvis besvärligt och kräver resurser.

Då är det betydligt lättare för regeringen att ta till de gamla Ian & Bert-takterna i stället - skit i att tänka efter vad som verkligen löser problemet, då blir det bara besvärligt, utan släng in ett riktigt populistiskt köttben i stället.

Mattias skriver mycket bra om detta, det kunde lika gärna handlat om mig:
Det är väldigt få som skolkar bara för att få sova lite längre på måndag morgon. Jag skolkade en hel del när jag gick i skolan, men jag skolkade aldrig för att sova någon timme extra, utan det handlade om helt andra saker. Ett samtal hem skulle faktiskt inte ha spelat någon som helst roll. Jag hade ändå inte gått till skolan de dagar jag inte gick till skolan
Avslutningsvis ett citat av Lars Winnerbäck:
Och de stora männen har en ny plan
Det är att kriminalisera symptomen medan
sjukdomen sprids




Media: SvD1, Svd2, SR, Aftonbladet

------------------------------------------------------------------

Eftersom det tydligen är drygt 38 år sedan jag länkade sist så är det väl bäst jag gör det igen. Här

Förhoppningsvis fann du detta intressant och vill läsa mer om: , , , , hittar man bloggen Pooma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag är väl borgerlig i mångt och mycket, men när det gäller Björklund så delar jag din uppfattning - han passar i Berts gamla parti.
/Uffe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...