27 september 2008

När du får oväntat besök...

Du vet att du bor på landet när det oväntade besöket ser ut så här. Ett hål i stängslet och en öppen grind, kombinerat med en... öhm... frodig... gräsmatta var tydligen för lockande för att låta bli. I en strid ström fick jag genom fönstret se dem komma springande för att förse sig. Om de bara gett f-n i att skita på tomten också...


Om de ville ha kaffe frågade jag aldrig, men äppelträdet tog de för sig av i alla fall.

--------------------------------------------------------------------

Det här med personliga bilder är vanligtvis inte mitt bord, men däremot så är Tomas, som här, och Nicke, som här, ute med kamerorna rätt ofta.

Förhoppningsvis fann du detta intressant och vill läsa mer om: , , ,

3 kommentarer:

Lasse Strömberg sa...

Sånt där råkar jag utför rätt ofta på torpet i Småland. Det är bara att gå ut, vifta med armarna och skrika rätt högt så sticker de. Skit i trädgården är bara bra, då växer det bättre nästa år.

Så här års borde veden ligga under tak. :-)

Kaj Raving sa...

Vi brukar ha besök emellanåt fast oftast bara av några stycken åt gången, nu var det, vilket nog inte framgår av bilderna, över 20 stycken kor och kalvar på besök samtidigt. Att få ut dem var inget större problem , men de blir ju gärna lite stirriga så grinden och en bit av staketet strök med på vägen ut (fast det var förvisso lite dåligt redan).

"då växer det bättre nästa år"
Det är väl kanske det största problemet! Åt de bara upp gräshelvetet, utan att skita, så fick de gärna bo på tomten så länge de ville (nåja).

"Så här års borde veden ligga under tak. :-)"
Visserligen är bilderna flera veckor gamla - jag tömde kameran idag - men jag kan ändå säga att jag är glad över att det är fint väder i helgen så jag hinner få in det sista :-)

Tomas Jonsson sa...

Själv bor jag i ett hus mitt på en mjölkgård med totalt 500 djur. Ibland låter det som om en jordbävning är på gång och kikar jag ut så dånar femtio kossor förbi på väg från en hage till en annan.

Jag har det så bekvämt att gårdens anställda sågar och klyver veden och kör in den i pannrummet.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...