22 januari 2008

Sju sanningar om Kaj Raving

Sju sanningar om mig efterfrågas från Svensson och LOKE, och kommer här.

1. Jag är envis som synden- Jag ger väldigt sällan upp någonting som jag har föresatt mig att göra, utan fortsätter tills jag lyckas. Jag jobbar med att tona ned de negativa konsekvenserna som ibland gör att jag kan vara långsint, korkat obstinat och driva meningslösheter in absurdum.

2. Jag är bra på att se saker ur andras synvinkel - Jag försöker alltid se saker ur motståndares synvinkel och försöker ofta hitta "gemensamma nämnare" och "förmildrande omständigheter". Om jag däremot tycker att detta inte återgäldas så blir jag fruktansvärt förorättad och kan bli helt rabiat i min argumentation i stället.

3. Jag blir lätt överengagerad - Jag går ofta in för saker stenhårt, och förväntar mig ofta att även andra ska göra det. Sen blir jag besviken när jag märker att alla inte tar saker och ting på samma blodiga allvar som jag.

4. Jag är noggrann av mig- När jag gör något så gör jag det ordentligt också. Även här försöker jag tona ner de negativa konsekvenserna eftersom många saker onödigt lång tid och jag ibland kan vara så petig med obetydliga skitsaker att jag blir irriterad på mig själv.

5. Jag är flitig, ibland - Periodvis kan jag slita som en idiot med något, oftast ett "projekt" av något slag. Men blir det inte avslutat under min "flitiga period" så är risken stor att det dröjer lääänge innan det avslutas alls. Om det nu alls påbörjades, eftersom jag är rätt så bra på att skjuta upp saker också.

6. Jag är vanligtvis prestigelös - Har oftast inga problem med att någon annan är bättre på något än vad jag är på något och har inget behov av att tävla med allt och alla utan kan mycket väl lyfta fram någon annan som jag tycker förtjänar det. Har jag däremot bestämt mig för att tävla så kan jag vara en riktigt usel förlorare om det inte går min väg.

7. Jag har svårt att säga förlåt - Man skulle till och med kunna säga att jag inte kan säga förlåt, åtminstone inte uppriktigt och då det betyder något, vilket givetvis drabbar min familj i första hand.

Den som vill får gärna ta över stafettpinnen... Varför inte någon av min lokala bloggande kamrater: Nicke, Micke, Tomas och Birgitta

Förhoppningsvis fann du detta intressant och vill läsa mer om

2 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

Stafett pinnen mottages gärna men jag måste först på bildningsnämmnds sammanträde :-)

Birgitta Axelsson Edström sa...

Tackar för pinnen! Jag återkommer med sanningarna, hujedamej;-)

Trevlig helg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...