31 december 2007

Gott nytt år Kamrater!

Jag fick en klassisk historia med mejlen häromdagen, men i en något modifierad tappning som jag inte sett förut. Med den önskar jag alla kamrater som kämpar för ett bättre och mer solidariskt samhälle ett gott nytt år. Håll till godo :-)

En åttaårig pojke frågar sin pappa: - Pappa vad är politik för något?

Pappan svarar: - Jo, så här är det...

När jag kommer hem med lönen, då är jag KAPITALISM.
Mamma, som bestämmer här hemma är REGERINGEN.
Farfar, som ser till att allt fungerar och går rätt till är FACKFÖRENINGEN.
Hembiträdet, som sköter hushållet är ARBETARKLASSEN.
Och alla har vi samma mål, att du och din lillebror ska ha det bra, för du är FOLKET och din lillebror är FRAMTIDEN.
Förstår du vad jag menar?

- Inte riktigt, svarar sonen, men jag ska tänka på det.

På natten blir han väckt av sin skrikande lillebror som har bajsat på sig. Då går han till föräldrarnas sovrum för att väcka dem, men där finns bara mamman, som har tagit en sömntablett och inte går att väcka. Han går då till hembiträdets rum och där finns också pappan. Han är fullt upptagen med att ha sex med hembiträdet och utanför fönstret står farfar och tittar på. Alla är upptagna med sitt och ingen lägger märke till pojkens närvaro, så han går tillbaka till sitt rum och somnar om.

På morgonen vid frukostbordet så säger sonen: - Pappa, nu vet jag vad politik är. Så här är det:
KAPITALISMEN utnyttjar ARBETARKLASSEN, medan FACKFÖRENINGEN väljer att titta på. Under tiden så sover REGERINGEN går inte att väcka, och FOLKET, det struntar man i. FRAMTIDEN till sist, den är mest full av skit!

Med hopp om en bättre framtid; Gott nytt år Kamrater!

Förhoppningsvis fann du detta intressant och vill läsa mer om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

"FRAMTIDEN till sist, den är mest full av skit"

Det var väldigt talande. Varför lämna över makten till pesimister som bara hatar att leva?

Nicke Grozdanovski sa...

Gott Nytt År kamnrat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...