04 juni 2007

Rapport från Vegomässan.

I helgen var jag i Stockholm och passade givetvis på att besöka Vegomässan. Efter mycket letande (en skylt hade vridit sig) så hittade vi till slut fram. Vi (jag, min fru och min åttaåriga son) kunde snabbt konstatera att det var litet, och trångt!
Men, det var oerhört skönt att för en gångs skull tillhöra normen. Att för en gångs skull slippa försvara och förklara sitt kostval (varför man nu ska behöva försvara att man inte vill bidra till lidande?) var en befrielse.
Men, som sagt, så hade jag en åttaåring med mig som var mer inställd på Gröna lund än på Vegomässa, så föreläsningar och så var tyvärr inte att tänka på. Men jag hann gå ett par snabba varv, titta på grejer och njuta av provsmak (sushin var dock ingen njutning, den smakade fisk! Brrr!) och av att vara en i mängden.
Tyvärr så kunde vi inte köpa med oss något särskilt, eftersom vi bodde på hotell och skulle åka tåg hem, men lite choklad fick vi med oss hem i alla fall. Den största behållningen var i alla fall att känna en stunds gemenskap med likasinnade.
Fler vegomässor är på tapeten, så jag hoppas jag får möjlighet att gå någon mer gång och jag rekommenderar alla, vegan eller inte, att besöka dem om man kan.

Tråd om Vegomässa -07 på vegan.nu


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...